Rozdilna geometrie u stejnych disku

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Středa Listopad 26 00:16:02 CET 2003

On Tuesday, November 25, 2003, Petr Šobáň wrote:

Zdravim,

> Protože některý BIOS nerozchodí více hlav třeba jak 16 atd........
> Viz problémy s velkými disky a limity jejich velikostí.

> Prostě programy co přistupují přes bios musí mít v biosu správné hodnoty
> a podle stáří biosu ten akceptuje pouze nějaké hodnoty.

Ano. To jsem si take myslel - ale jak tady nekdo (a myslim, ze
spravne) podotykal - napr. hodnota 16 hlav odpovida 8-mi plotnam, coz
je u dnesnich klasickych disku asi nesmysl. A BIOS to pritom tak
nadetekuje.. Tak jak si z toho pak nejake programy muzou neco
kloudneho prevzit?

bye Martin Damasek