Rozdilna geometrie u stejnych disku

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Listopad 26 12:23:10 CET 2003

Martin Damasek napsal(a):
> On Tuesday, November 25, 2003, Petr Šobáň wrote:
>
> Zdravim,

> Ano. To jsem si take myslel - ale jak tady nekdo (a myslim, ze
> spravne) podotykal - napr. hodnota 16 hlav odpovida 8-mi plotnam, coz
> je u dnesnich klasickych disku asi nesmysl. A BIOS to pritom tak
> nadetekuje.. Tak jak si z toho pak nejake programy muzou neco
> kloudneho prevzit?

Jednoduše tak že ten disk se chová jako by s těmi 8 plotnami byl, prostě
v HW disku se počet hlav, sektorů, stop převede na jedinečné číslo
sektoru nebo jak to nazvát - to zařídí elektronika disku, takže je
celkem jedno jaké udaje zadáme vlastně do biosu zda 16 hlav nebo 8 hlav
hlavně musí sedět velikos.

Ovšem některým programům to jedno být nemůže takže pokud některý program
  bude třeba používat 16 hlav, protože to přečetl z biosu a nekam si to
na ten hd zapíše - třeba fdisk který prostě tu geometrii nějak rozdělí
na cilyndry a potom změníme rozdělení toho disku třeba na 15 hlav tak si
fdisk potom bude stěžovat že oddíly nekončí na hranicích cilindrů atd.......

Proto se vymejšlely ruzné LBA atd....

|    ICQ    179223500                    |