bash: iterovani pres nazvy souboru s mezerami

Středa Listopad 26 14:47:59 CET 2003

Hynek Rehor píše:
> Ja bych s IFS klidne pohnul, ale nevim presne jak. Jak se nastavuji tyto
> vnitrni promenne shellu, stejne jako s exportovanymi?
>
> Zkousel jsem:
>
> $ export IFS='<newline>'
>
> ale echo $IFS je prazdne. V man strance bashe jsem ani nenasel, zda je
> to <newline> spravne... Mam misto toho uvest oktalovou hodnotu?
	Tak já jsem taky zkoušel. Udělal jsem si ve správném adresáři
tento skript a choval se stejně, jak jsem předpokládal. IFS je nastaveno
na znak, který vydá klávesa return (blíže v nápovedě k vašemu editoru).

#!/bin/bash
export IFS='^M'
for i in `ls --format=single-column`
do
 echo $i
done

Víc už pro vás neudělám ;-)

P. S. A tak jo, ještě neco:
perl -e 'print substr(crypt("Poradte",pack(c2,unpack(c,E)+3,unpack(c,E)+4)),3,4),chr(10);'