AMD64 - kdo doda HW?

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Středa Listopad 26 15:11:39 CET 2003

On Wed, 26 Nov 2003, Pavel Janoušek wrote:

> 	Mne naopak prijde logicke, ze kdyz oznacim distribuci 64-bitovou, ze
> 	tam na trapna omezeni jako maximalne 2GB soubor vubec nenarazim,
> 	protoze tam z principu nemaji co delat (trvam na tom, ze minimalne

Vysvetlil som, Vam mnoho krat, ze nie.

> 	systemove utility (MC mezi ne radim) bez vyjimky)... Mame takove
> 	Linuxove distribuce? Vy tvrdite, ze ano, ale ani jednu jste neukazal

Ale neklamte, ukazal:

Date: Tue, 25 Nov 2003 14:25:08 +0100 (CET)
From: Jan Derfinak <ja na mail.upjs.sk>
To: Pavel Janoušek <janousek na fonet.cz>
Subject: RE: AMD64 - kdo doda HW?

http://www.pc.ibm.com/us/eserver/opteron/
http://www-1.ibm.com/servers/news/pr_730.html
http://www.suse.cz/cz/products/enterprise/sles_8/amd64.html

mc sice nepovazujem za systemovu utilitu, ale nech sa paci:

# uname -a
Linux marvin 2.4.21-102-smp #1 SMP Wed Sep 24 13:55:59 UTC 2003 x86_64
x86_64 x86_64 GNU/Linux
# ls -l bigsize.img
-rw-r--r--    1 root     users    4294967296 Nov 26 13:03 bigsize.img
# mc
x       Name      x Size  x   MTime    xx       Name      x Size  x   MTime    x
x/..              xUP--DIRx            xx/..              xUP--DIRx            x
x bigsize.img     x  4096MxNov 26 13:03xx bigsize.img     x  4096MxNov 26 13:03x
x                 x       x            xx                 x       x            x

> 	(ukazal jste jich dost, ale z kategorie, kterou takto nelze
> 	oznacit), ja tvrdim ze nemame a ze jeste uplyne dost vody nez mit
> 	budeme coz dokazat je v podstate nemozne...

Zase klamete. V prvom rade Ste obvinili firmy ako RedHat, Suse, IBM, SGI,
Oracle, ze pouzivaju "hezký marketingový blábol", ked tvrdia, ze maju
64-bitove distribucie linuxu alebo aplikacie pre 64 bitovy linux alebo HW so 64
bitovym OS linuxom. Predpokladam, ze teda viete svoje obvinenie dokazat.
V opacnom pripade je Vase tvrdenie iba "hezký marketingový blábol".
Po druhe je omnoho jednoduchsie dokazat, ze nieco nefunguje ako to ze nieco
funguje. Vam staci najst iba jeden z klucovych faktorov, ktore su podstatne
pre 64 bitovy OS. Na dokazenie, ze OS je 64 bitovy je potrebne naopak
preverit vsetky 64-bitove prvky, ktore musi dany OS splnit.
A to, ze ja si napisem program XY, ktory bude schvalne pouzivat iba 32
bitove hodnoty, pretoze mu to na jeho cinnost staci a tento program bude
zaradeny do 64 bitovej distribucie, vonkoncom neznamena, ze distribucia nie
je 64 bitova.

Vam napriklad stacilo napisat takyto "super 64 bitovy program":
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <errno.h>

#define SIZE    5294967296L

int main (void)
{
  char *p = malloc ((size_t) SIZE);

  if (p == NULL)
  {
    perror ("malloc");
    return (0);
  }

  getchar ();

  free (p);

  return (0);
}

Spustit ho a pokial by nealokoval viac ako 4GB pamate, tak by nebolo o com
diskutovat:
# free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:       2046964    1575904     471060          0      54804     508748
-/+ buffers/cache:    1012352    1034612
Swap:      6291904        404    6291500
# gcc aaa.c
# ./a.out

[1]+  Stopped                 ./a.out
# ps u
USER       PID %CPU %MEM   VSZ  RSS TTY      STAT START   TIME COMMAND
root     14246  0.0  0.0 5173432 348 pts/1   T    14:36   0:00 ./a.out

Takze teraz Vas odcitujem a poviem, ze Vase tvrdenie a neexistencii 64
bitoveho linuxu nie je nic viac ako "hezký marketingový blábol", do tej
doby, kym nedokazete opak.

				jano