Davkove zpracovani obrazku (EXIF)

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Listopad 26 18:36:59 CET 2003

Michal Krause wrote:
: On 18/11/2003, Jan Kasprzak wrote:
:
: > 	BTW, nevite nekdo, jestli/jak lze pod Linuxem dostat EXIF data
: > z TIFFu generovanych fotaky Minolta Dimage?
:
: Pouzivam program metacam
: (http://www.cheeseplant.org/~daniel/pages/metacam.html). Funguje mi
: v pohode s TIFFy z D7i a pro jistotu jsem ho jeste zkusil na jednom
: vzorku z S414 (z www.imaging-resource.com) a taky v pohode. Ovsem
: Minolta-specificke tagy (jsou-li nejake, nikdy jsem po tom nepatral)
: zrejme neumi, jen standardni EXIF plus nejaka rozsireni od Nikonu,
: Canonu a Olympusu. Bez problemu si poradi i s JPEGy, takze na cteni EXIF
: informaci nic jineho nepotrebuji (vlastne jeste mrwtoppm na ziskani
: informaci z RAWu: http://home.swbell.net/dobroom/mintoppm/).

	Diky vsem za tipy - SW pro cteni EXIF tagu je fakt dost - nejvic
nadejne mi prislo libexif - maji rozumnou strukturu vcetne
vendor-specifickych tagu MakerNote, akorat zrovna pro Minoltu tam
podporu nemaji. Navic jejich demo program umi jen JPEG.

	Jako "druha nejlepsi" moznost se mi jevi exifprobe - umi TIFF
i JPEG a umi i vendor-specificke MakerNote vcetne Minolty. Zatim pouzivam
toto, je to pro me nejmene pracne. Jeste bych to casem upravil pro *.mrw,
abych mel jeden format vystupu pro vsechny typy souboru.

	Nevite nekdo, jestli jsou i nejake EXIF tagy v tech *.mov souborech,
do ktereho fotaky ukladaji videosekvence?

-Y.

|  I actually have a lot of admiration and respect for the PATA knowledge  |
| embedded in drivers/ide. But I would never call it pretty:) -Jeff Garzik |