AGP 3 v kernelu 2.4.x

Petr Sebor petr na scssoft.com
Čtvrtek Listopad 27 17:21:49 CET 2003

Honza Houstek wrote:
> Zdravim.
>
> Snazim se v praci zprovoznit pracovni stanici. Deska i AGP karta podporuji
> AGP 3, dohodnou se na nem a nenasel jsem zpusob, jak je presvedcit, aby
> pouzili starsi standard. Linux ve 2.4 tohle neumi a podle nejakeho

Nevzpominam si uz na presne duvody, ale mam pocit, ze kdyz je na desce
podpora AGPv3 a karta to umi taky (tzn. podporuje AGPx8), prepnou se
na hw urovni do trochu jineho modu a uz neni sila je presvedcit,
aby po sbernici komunikovaly pres AGPv2 protokol. Vsimal jsem si toho,
kdyz jsem nutil drivery pro Radeon9700 na KT400, aby fungovaly na 2.6.

> starsiho prispevku to vypada, ze neni vule to do 2.4 backportovat. 2.6 je
> pro me nepouzitelne, nevim proc, ale po hodine prace (bez XFree) bez
> varovani pada.
>
> Takze potrebuju
> 1) primet kartu a desku, aby pouzili stare AGP (nenapada me jak, v BIOSU
> 	to na to zadna volba neni)

[ nevim to na 100%, ale myslim, ze to vazne nepujde. mozna jeste
ovlivnit rychost AGP mezi x4 a x8 (myslim, ze AGPv3 nic mensiho ani
nenabizi)]

> 2) zprovoznit AGP 3 ve 2.4.x (vite o tom nekdo neco?)

Tezko, nikdo se k tomu poradne nema. v l-k se sice David Jez o neco
pokousi, ale cesta pro AGPv3 ve 2.4 bude mozna jeste trnita, protoze v
patchi co poslal vubec neimplementuje to podstatne co se tyce AGPv3.
(mam na mysli hlavne port obsahu souboru drivers/char/agp/generic.c a
isoch.c ;-) Skoro mam strach, ze vzhledem k tomu, ze 2.6 skoro klepe na
dvere, se mozna ani nedockame...

> 3) zjistit, proc pada 2.6.0-test9 (do logu nepise nic)

Skoda ze nevim(e), co je to konkretne za HW. Ja na 2.6.0-test11
provozuju v AGPx8 jak nV, tak ATI hardware (desky s intel a via
chipsety)... ale jedna se o 3D grafiku. Pro XFree ve 2D samotne
neni AGP zapotrebi.

> Kazda rada dobra.

Jeste me napada, ze budto v test10 nebo az v test11 jsou nejake AGP
opravy, tak snad jeste zkusit toto.

Petr