RAID1 na / (opet) - boot

Martin Damasek md.konf na centrum.cz
Pátek Listopad 28 07:45:09 CET 2003

On Friday, November 28, 2003, Jan Derfinak wrote:

Zdravim,

> Vsimol som si, ze zapisujete lilo do md0 pricom root particiu mate na md1. V
> dokumentacii lila je tato poznamka:

> Unstated, but required by an installation of LILO to a RAID

Aha. To je zajimave. Toho jsem si skutecne nevsiml. V mem pripade se
skutecne odkazuji v lilo.conf na md1 ale bootuji z md0. I kdyz je
pravda, ze fyzicky jsou soubory na md0 - na md1 v rootu je jen symlink
do /boot/... takze by to podle me vadit nemelo. Ale jeste to radeji
vyzkousim.

> Nie som si isty, ale nesposobi tato akcia prehodenie bios cislovania diskov?
> Nesnazi sa LILO nacitat kernel z 0x82, ale v tom case je ten disk 0x80?

Hmm, to je zajimava otazka - vi to nekdo? A co by tam v tom pripade
melo pak byt? Prece nemuzu dat oboum diskum 0x80 nebo ano? Domnival
jsem se, ze lilu jen reknu, ze hdc je 0x82 (coz snad je ??? ;-)), v
BIOSu nastavim boot z HDD-2 - tj. 0x82 a tim to vsechno sedi...

Snazim se nasimulovat realnou situaci, kdy by odesel hda - jak bych
potom mel tedy bootovat? Jasne - asi nastavenim v BIOSu First=HDD-0 a
Second=HDD-2, ale to podle me nemusi byt vzdy funkcni - disk muze byt
schopen bootovat, ale fungovat nebude - takze pak bych asi take
postupoval tak, ze dam BIOSu natvrdo boot z HDD-2 only a cekal bych,
ze z toho vporadku nabootuje..

> Na Vasom mieste by som asi postupoval z opacneho konca. Originalny disk by
> som nechal ako hdc a zacal by som vytvarat raid na hda. To by odstranilo
> laborovanie z biosom.

To je fakt. Jestli na nic neprijdu, tak se halt asi uchylim k tomuto
reseni. Ale myslel jsem, ze by to melo byt jedno - navic ve vsech
navodech, ktere jsem cetl postupovali - instalace na hda a prvni pulka
raidu na hdc.

Jediny a pro me velice zasadni problem vsech tutorialu je ten, ze
vsude se pise neco jako: nainstalujete raid, zkopirujete data,
nastavite fstab, lilo a z raidu nabootujete. Jak to opravdu udelat
(dve posledni veci hlavne), jsem se nikde nedocetl. Asi jsem hlupak
;-)

Moc diky za odpoved

bye Martin Damasek