Problem s RTL8139

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Listopad 29 23:02:12 CET 2003

On Sat, 29 Nov 2003, [8859_2] Lukáš Matela wrote:

> Dobrý večer,
>
> Vždy jsem tohle dělal Yastem2, a s touto síťovou kartou nebyl problém.
> Tentokrát mi však Yast při ukládání konfigurace a spouštění síťových
> služeb "vytuhne" počítač.
>
> Nedostal jsem totiž z příkazu
> dmesg |grep eth (nevím co přesně příkaz dělá)

Prikaz dmesg vypise poslednich par kB kernelovych logu a grep eth v nem
hleda radky obsahujici "eth", coz budou zrejme logy od driveru pro sitovky
(nevim, co preste z toho potrebujete vylustit, asi jen jake cislo ta
sitovka dostala).

> žádný výstup. (Dle článku výše bych měl mít řádek začínající na: eth0......)

Je ten modul nahrany (zkuste lsmod).

> díval jsem se na výpis z HW info a je tam tohle:

Poslete radeji vystup lspci a /proc/interrupts.

> Když jsem zkusil modprobe 8139too, tak mi počítač vytuhl,

To by se rozhodne dit nemelo.

> rovněž vytuhl při:
> ifconfig eth0 147.230.151.128 netmask 255.255.255.0

Kdyz jste daval ten ifconfig, tak byl nebo nebyl ten modul zavedeny?

> Je problém v tom, že není zavedený modul?

Tak je nebo neni zavedeny?

> Co ten název zařízení sit0 (není problém v tom?)

Jaka sit0? Pokud mate jen jednu ethernetovou sitovku, tak se s maximalni
pravdepodobnosti bude jmenovat eth0.

Pokud vy nebo distribuce nedelate neco hodne podivneho, tak to vypada na
nejaky HW problem. Zkuste tu kartu dat do jineho slotu, zkusit ji
vymenit za podobny kus, nebo si misto ni poridte radsi sitovou kartu <g>.

-- Honza Houstek