Problem s RTL8139

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Neděle Listopad 30 12:35:19 CET 2003

On Sun, 30 Nov 2003, [8859_2] Lukáš Matela wrote:

> Zdravím,
>
> nevím proč, ale dva maily, které jsem poslal asi před hodinou sem zatím
> nedorazily. Výpis příkazu lsmod modul 8139too nezobrazil. Takže se
> domnívám, že modul nelze zavést (počítač vždy zatuhne). Je možné, že
> chip je nový (síťovka je sotva měsíc stará). Mám CD a jsou tam *.c
> soubory pro járda 2.4.x i 2.2.x

Tyhle soubory byvaji pochybne kvality. Vetsinou jsou to vytazene *.c
soubory z nejakeho stareho jadra a jsou tam jenom proto, aby vyrobce mohl
rict, ze dodava driver pro Linux.

> Jak si zkompiluju pouze tento c soubor? Vím, že make modules zkompiluje
> všechny moduly, ale to by na mojem PC asi hodně trvalo.

Pokud se obtezovali dodat k tem souborum nejaky Makefile, tak by melo
stacit make v tom adresari (a nekde nastavit cestu k hlavickovym souborum
pouziteho kernelu).

> Myslím, že by stačilo zkompilovat pouze nový modul, když v menuconfig je
> <M>. Nebo se mýlím?

Menuconfig se tyka pouze modulu co jsou primo ve stromu konfigurovaneho
kernelu, tezko tim nakonfigurujete externi. Pokud tam ale nemaji zadny
Makefile a opravdu chcete pouzit ty dodane drivery, tak muzete zkusit temi
soubory proste nahradit ty, co jsou v kernelu a doufat, ze to bude
fungovat.

Stejne bych to ale radsi zkusil v normalnim kernelu. Jestli vam to v tom
distribucnim opravdu nejde a kernel umite zkompilovat, tak na zkousku
zkuste 2.4.23, nejake opravy v 8139too tam opravdu byly.

-- Honza Houstek