Problem s RTL8139

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Neděle Listopad 30 13:13:21 CET 2003

On Sun, 30 Nov 2003, [8859_2] Lukáš Matela wrote:

> 00:0d.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
> RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)

Aha, tak to mate zrovna ten "nejlepsi" realtec s chipem C+. Mel by byt o
neco (nezkoumal jsem o co) lepsi nez C a v kernelu je na nej extra driver
(jmenuje se 8139cp). Ja mam na notebooku

00:0b.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 20)

a funguje mi s tim 8139cp i s 8139too (pouzivam ten prvni).

> No nevěděl jsem to, ale jak vidím teď, tak asi nebyl

To vypada tak, ze mel nejde v modules.conf nastaveny alias eth0 na ten
modul a pri ifconfigu se ho pokusil zavest a proto lehl.

> To si myslím, že by se měla jmenovat eth0. Ale zmátlo mě to, co vypsal
> Yast2 v položce Hardware/Informace o hardwaru a sice sit0

Jo, nekdo zjevne prepisknul lokalizaci ...

> Ještě mě napadla jedna věc: je-li podpora síťovky povolená v jádře
> (2.4.20), které mi tam Yast2 nahrál. No a jsou tam povolené moduly jak
> RTL8139 tak i RTL8139C+ (Experimental) No ale stejná karta mi chodí na
> stejném SuSE 2.4.20 jádře.

Jestli v jadre mate ten 8139cp, tak ho zkuste. modprobe 8139cp, pripadne z
/etc/modules.conf odstrante ten alias eth0 8139too (mozna budete muset
nejak pomoci Yastu, aby vam to zase neprepsal, v tom se ale nevyznam).

Jinak nejnovejsi a nejdokonalejsi ze vsech Suse jader by melo byt
2.4.21-144, tak kdyztak zkuste tohle (nez se pustite do nejakych kompilaci
vlastnich jader).

> dík p. Houstkovi za rady

No, zatim neni moc zac. Snad se to vyresi.

-- Honza Houstek