Aku libku/toolkit, IDE a jazyk na graficku aplikaciu

Martin 'Megac' Mokry megac na vupu.sk
Středa Říjen 1 09:58:57 CEST 2003

Ahojte. Chystam sa kodit nejaku tu aplikaciu a potreboval by som poradit
co na to pouzit. Ma to byt mala graficka aplikacia a mala by bezat aj v
Linuxe v Xoch a aj v Windoze ...

Co na to pouzit ? Zatial som nasiel wxWindows a GTK ... ale este s tym
nemam ziadne skusenosti, mohli by ste poradit ake su vyhody/nevyhody
pripadne poradit aj ine moznosti ? Moje poziadavky su:
	- multiplatformnost (Linux/Windoze)
	- moznost minimalizovat aplikaciu do ikony v taskbare
	- potesi ak to nebude welke a pomale howado (sorac za vyraz ;-)

Potom by som potreboval poradit nejake IDE pre Linux ktore by malo asi
taketo vlastnosti:
	- syntax highlighting
	- doplnovanie nazvov/parametrov funkcii
	- designovanie formularov/dialogov
	- debugovanie (breakpointy, expression evalution, ...)

Dalej sa neviem rozhodnut aky programovaci jazyk pouzit, ci C alebo C++.
Aplikacia by mala fungovat na threadoch, potrebuje sockety, eventy,
dynamicky loadovane libky (v principe pluginy rozsirujuce funkcnost),
mala by byt skompilovatelna na Linuxoch a na Windoze. Co sa tyka oboch
programovacich jazykov tak mam s nimi zatial vcelku male skusenosti,
pisal som par kratkych (n*100 riadkov, n<10) programcekov v C, ovsem bez
prace so socketmi, grafickymi dialogmi a podobne. S kompilaciou pod
Linuxom asi nebude problem, o to sa postara IDE s pomocou gcc/g++, ale
co s Windoze ? Postaci tam na kompilaciu make a gcc/g++ v Cygwine ?

Moja predbezna nejasna predstava je asi takato:

Graficky toolkit:    ? (zeby wxWindows)
Programovaci jazyk:  C++ ?
IDE pre Linux:       ?
Kompilator-Linux:    postara sa IDE
Kompilator-Windoze:  Cygwin ?

Predbezne vdaka za kazdy napad/pripomienku/cokolvek ;-)

--
Martin Mokry a.k.a. Megac
Work: Network administrator @