Stary program - again

Martin Spirk Martin.Spirk__ na __pvt.cz
Čtvrtek Říjen 2 13:17:49 CEST 2003

Zdravim vespolek!

Vcera tu probihala diskuze na tema spousteni stareho programu
na novejsich systemech, coz me primelo vratit se k podobnemu problemu
ktery jsem resil asi pred pul rokem.

Mam na disku stary RH 6.2 (glibc tusim 2.1.3, jadro 2.2) a nyni SuSE 8.2 (2.3.2, 2,4). Pod RedHatem mi
beha jedna aplikace (databazovy server Informix), ale mam problem spustit ho pod tim SuSE.
Pokud primontutju oddil ve kterem je nainstalovany ten RedHat, provedu chroot /RedHat,
tak se mi program bez problemu spusti, ale primo z prostredi SuSE se mi stale nedari.

Samozrejme je tam velky problem s verzemi knihoven, ale vcera jsem se dopracoval
do stavu kdy jsou vsechny knihovny se vsim spokojene.

Vypada to asi takhle (oblibena LD_LIBRARY_PATH uz tady nezabira)
/RedHat/lib/ld-linux.so.2 --library-path /RedHat/lib:/RedHat/usr/lib /cesta/jmeno_programu

Bohuzel ani timhle zpusobem se program nerozbehne, kdyz jsem to zkoumal pres strace, tak havaruje
asi na semctl. Nevim cim se to jeste muze lisit od toho chrootu, kdyz vsechny prilinkovane knihovny
jsou z toho RedHatu. Zkousel jsem z strace vygrepovat vsechna volani open a skutecne se to vsude
odkazuje do adresare RedHat.
Nemate s necim podobnym zkusenosti? Uz bych se toho RedHatu rad zbavil, mrzi me mit nainstalovany
cely system kvuli jednomu programu...

		Martin