PCMCIA nestartuje - tzn nemohu aktivovat eth0

vodicka pitnavoda na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 2 19:46:43 CEST 2003

Zdravim konferenci!

  muj prispevek je o reseni problemu s aktivaci
PCMCIA rozhrani v prenosnych pocitacich...

Muj problem je mozna ciste specificky, ale z chovani
usuzuji, ze jiste neni jedinecny a muze se stat
komukoliv i s jinym zarizenim.

O co jde:
- na svem notebooku provozuji ethernetovou kartu pripojenou
do systemu pomoci PCMCIA
- jadro a jeho moduly obsahuji vsechno co je nutne
  tzn. jak ovladace zeleza tak podporu pro site
- v sade init scriptu je aktivace PCMCIA
- nakonec si rucne aktivuji eth0 zarizeni podle toho kde
  se z notebookem nachazim (chapej jako ke ktere siti se hodlam
  pripojit)

az pocad je vse ok ...

Co se mi ale tento rok (rozumej od ledna) nekolikrat stalo
(asi 6x - tj cca 1x do mesice) - PCMCIA se mi pri najizdeni
systemu neaktivuje - z niceho nic! Vylucuji chybu ve filesystemu
apod. Chyba vsak musi vzniknout nekde v aktivacnim scriptu,
protoze kdyz mi eth0 karta ne a ne najet
=> neni aktivne pripojena jako hardware komponenta systemu ->
ihned jsem zkousel jsem nabootovat z nejakeho liveCD, ktere
obsahuje podporu pro PCMCIA a to mi bezproblemu rozhrani aktivuje.

Dale vylucuji problem s notebookem, protoze tento problem
neni zavisly na vypnuti/zapnuti stroje, restartu, napajeni apod.

Ja jsem nad tim stravil jiz mnoho hodin (spis dni), ale bez
vysledku. Sice nejsem Linuxovy zacatecnik, ale nejakej super
guru-hero taky ne :o) - presto verim, ze by mi nasmerovani
co a kde projit stacilo.

dodatek: zatim to resim dost netypicky natazenim cele partition
ze zalozniho image souboru - je to snadne, rychle, ale neresi to
problem :o(
- pak defacto ten samy system kartu ovladne jak ma...

vsem dekuji za pripadna stanoviska !

--
Mr. Vodicka
/*kazdy tux se meje