slozita sit a WINS

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 2 20:14:45 CEST 2003

Miroslav Kolombo napsal(a):

> Konfiguruji sambu na komplikovane siti slozene z nekolika
> podsiti na privatnich adresach 192.168.1.0/24, 192.168.3.0/24.
> Tyto dve site jsou propojeny siti 192.168.2.0/30,
> ta je tunelovana skrz sit 10.56.1.0/30 a 10.56.1.4/30.
> V siti 1 jsou 3 workgroups, v 3 jedna.
>
> Pokud pustim jen wins (wins support = on), tak mi pada
> nmbd demon a samba nahodne prestava fungovat.
>
> Z logu vyplyva, ze wins hleda server na vsech sitich,
> ktere se ucastni propojeni, ale ktere me nezajimaji,
> nejsou tam pocitace, ktere potrebuji obhospodarovat sambou.

> [...]

Pokud je Samba WINS, pak zadejte _pouze_ wins support = yes. Ostatni
WINS polozky na off (see man why). Pak bude wins jen pasivni databaze do
ktere budou ostatni uzivatele posilat registrace nebo naopak neco
hledat. Sam wins (nmbd daemon) nic venku hledat nebude. Jinak muzete
pouzit jeden wins pro x workgroups. Dobre je to popsano v Using Samba
e-book (u kazdeho dobreho Samba balicku v doc)

Dan