single user mode bez hesla?

Pátek Říjen 3 18:46:13 CEST 2003

Michal Kubecek píše:
> Na tohle jsem už mockrát narazil a vždy mi to vrtalo hlavou. To je nějaká
> specialita Redhatu, že v single user modu nepožaduje heslo? Distribuce, se
> kterými běžně pracuji (SuSE, Slackware) nic takového nedělají.
	Snad z historických důvodů, nakonec v jiných distribucích to takhle
musel dřív být taky (přinejmenším slackware). Hlavní důvod ale je, že je to
jenom slabá ochrana. Pořád jsou ještě další možnosti, jak se dostat dál.
Kdysi jsem se pokusil to sepsat do návodu:
http://faq.linux.cz/41-heslo-root.html
(Já vím, že by to chtělo aktualizaci. Ale hlavní teze, že
"Volný přístup k serveru je základní bezpečnostní riziko"
platí pořád.)