Jak se urci lame server (DNS) pomoci nslookup nebo dig ?

Pondělí Říjen 6 13:11:00 CEST 2003

On Mon, Oct 06, 2003 at 11:29:21AM +0200, Petr Simek wrote:

> Zdravim,
>
> Mam delegovanou reverzni domenu. Na nadrizenem serveru pro ni mam uvedene
> tri NS - A B a C . Server A je master, servery B a C jsou slave. Na serveru
> A je domena zavedena, server B je nakonfigurovan take jako slave ale
> server C zatim ne.

dig @serverC.domena.cz 3.2.1.in-addr.arpa

A v odpovedi musi byt neco jako:

flags: qr aa rd ra; (jde o to 'aa' - authoritative answer). Bacha na to,
abyste nemel DNS dotazy cestou presmerovany na nejaky mistni DNS server.

> Kdyz si pustim Sleuth na tu domenu, tak mi server C ohlasi jako lame.
>
> Jak tohle zdetekuji pomoci standardnich utilit typu nslookup , dig ?

Hlavne tu domenu spravce nema v /etc/named.conf (nebo necem podobnem).

> Klasicky dotaz na onu domenu nslookupem - server C, type NS - dava dobrou
> odpoved, ale ten server to pro mne proste zjisti jinde. Zkousel jsem
> nastavit 'no recurse' ale nemohu se dobrat nejake 'chyby' podle ktere
> bych poznal ze tu domenu nema ve skutecnosti nahozenou. Jak to dela Sleuth ?

nslookup is dead, use dig (jsou v nem chyby a neni udrzovany).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz