Jak se urci lame server (DNS) pomoci nslookup nebo dig ?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Říjen 6 13:31:40 CEST 2003

On Mon, 6 Oct 2003, Milan Kerslager wrote:

> dig @serverC.domena.cz 3.2.1.in-addr.arpa
>
> A v odpovedi musi byt neco jako:
>
> flags: qr aa rd ra; (jde o to 'aa' - authoritative answer). Bacha na to,

Zkusil jsem a to - aa vrati vsechny servery. Ale jak psal p. Weinfurtner,
tak to se zda ze funguje -

nslookup -type=NS IP.IP.IP.in-addr.arpa DNSserver

V pripade DNS serveru A a B to vrati tri zaznamy pro servery A B a C.
Server C (a jakykoliv jiny server) pak vrati tyhle tri zaznamy jako
'Non authoritative answer' a pripoji jeste 'Authoritative answers can be
found from:' kde je to same.

Takze pokud ma tu domenu natazenou sam (pres named.conf) tak to vrati
a nijak to neoznacuje, v opacnem pripade to ohlasi jako neautoritativni)

>                         Milan Kerslager

________ Information from NOD32 ________
This message was checked by NOD32 Antivirus System for Linux Mail Server.
http://www.nod32.com