Morfologický nástroj?

Matous Jan Fialka fialka.linux na seznam.cz
Úterý Říjen 7 21:37:05 CEST 2003

On 07/10/03 12:44 +0200 or thereabouts, Stanislav PETR - GLUX.cz wrote:
> Dobry den,

> A ispell by Vam nepomohl?

Ahoj.

Bohužel nikoli, asi nepomohl. Potřebuji něco, co dokáže skloňovat slova.
Ispell snad (doufám, že se nepletu), jenom kontroluje, jestli slovo existuje
podle nějakého seznamu slov atd., ale já potřebuji nástroj, který, pokud mu
jako vstup zadám slovo "lahev" vrátí na výstupu seznam slov "lahvi",
"lahvím", "lahvemi" atd., prostě všechny možné tvary toho slova, které jsou
přípustné podle pravidel českého jazyka. Někdo tu myslím spolupracuje s
Českým Národním Korpusem, třeba by mi mohl poskytnout nějaký zdroják
programu na morfologickou analýzu nebo jak se takové věci nazývají (nejsem
linguista). A například http://morfeo.centrum.cz/ umí ohýbat slova, no a já
potřebuji program, který umí totéž.

Děkuji za nápady,

--
Matouš Jan Fialka aka Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka na seznam.cz