3C891A - OfficeConnect ISDN

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Říjen 8 15:40:53 CEST 2003

Dobry den,

On Wed, Oct 08, 2003 at 12:30:34PM +0200, Libor Kuffa wrote:
> Hezky den,
>
> Mam nasledujici situaci:
> pidi-sit 5-ti PC v prvnim patre a dole u ustredny HUB + tohle zarizeni.
> Rad bych tam vrazil pocitac, ktery by slouzil jako postovni server, ale
> neprisel jsem na to, jak tohle zarizeni nejakym prikazem z command lajny
> prinutit, aby se pripojilo a zase odpojilo.
> Nevite nekdo o necem, please?

o necem ne, ale pokud se nemylim, pak to jde ovladat pomoci
telnetu.

Takze zkuste se tam pripojit telnetem a zjistete si spravne
prikazy a pak mu je tam poslete pres nc (netcat)...

> Diky
>
> Libor Kuffa
>
> Detaily: ja vim, ze to ma moznost automatickeho vytaceni v pravidelnych
> intervalech, ale s tim jsou jenom problemy - parkrat to tam zkusili a
> utratili o 3000,- vice, nez normalne, protoze to zarizeni sice vytoci
> spojeni, ale neprihlasi se (zatim jsem nepatral proc), takze telefonuje,
> telefonuje, ale sit nejede.

Spis bych to videl na vytaceni on-demand, k cemuz mu staci poslat
ping nekam do sveta a potom polozit kvuli klidu na lince. Osobne
to tak mam udelany a funguje to. Jinak: ten pocitac s Linuxem je
jako default gw pro vsechny ostatni, bezi na nem squid a mailovy
server, klienti nemaji primy pristup k internetu a vytacet
spojeni tak muzu pouze z linuxu.

Schematicky:

kienti <- sit 192.168.1.0/24 -> Linux <- sit 192.168.2.0/24 -> 3Com

Routovani na Linuxu je vypnute (tedy ono je to trosku slozitejsi,
ale v podstate je to takto).

Klienti pak jdou na internet pouze pres proxy, nemuzou primo.

Zdravi
Honza Marek