Linux+ a Knoppix

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Říjen 15 14:18:45 CEST 2003

> Odesílatel: Marek Siwek <marek.siwek na ei.cz>
> za casopisu Linux+ jsem si spustil Knoppix. Vse v poradku. Ale problem
> nastane, kdyz chci pod X psat text. Klavesnice je nejaka divna,
> pismenka sprehazena. V konzoli to je v poradku. Zmena jazyka na us
> nepomaha. Je to chyba cdcka nebo jenom rarita na mem stroji?

No ono to tady bylo uz driv a vickrat.

Casopisove distribuce, mnohdy i vypalovane, se chovaji nekdy velmi podivne.
Lisovane vsak nikoli. Pritom staci lisovanou vypalit a dela to chyby taky
(mam pocit ze to byl pripad debianu), kontrola checksumu samozrejme sedi.

Nemyslim si, ze by to byl zamer, ale jak znam chovani linuxu, videl bych to
spis na to, ze dava HW natolik pohulit (staci opravdu nepostrehnutelna
chvilka), ze HW proste vyloudi chybicku. Nekecam, servery, ktere bez
problemu slouzily pod Novelem, nebo NT, kdyz se na ne dal linux, tak se
proste choval "divne". Nasledne testy ukazaly budto vadnou pamet, procesor
(memtest86 - s jinym to jelo, nebo ho rovnou pro jistotu cpuburn
- burnBX/MMX&spol. (zkusenost - procesor to neodpali, zatim to stacilo
budto vytuhnout, nebo se resnout). Jednou dokonce memtest ukazoval vadnou
pamet, no a po vycisteni pocitace (kolega ho vysaval skoro pul hodiny - byl
pak jak novy) jel OK.

Holt nekdy je to mezi nebem a zemi.

JL.