Freeswan - pokrocile nastaveni (interfaces=???)

Petr Vejsada daemon na svoboda.cz
Čtvrtek Říjen 16 17:27:09 CEST 2003

dtto predchozi - uz bylo posilano do newsu, ale brana nebranuje:

Ahoj,

resim problem co s notebookem. Notebook se vyskytuje v nekolika ruznych
situacich, a to zejmena:

domaci sit pres wlan0
pripojeni na inet pres ppp0
pripojeni v praci pres wlan0

co udelat s /etc/ipsec.conf s radkem interfaces ? Jak jsem se docetl v
dokumentaci, v okamziku kdy startuje pluto uz musi existovat prislusny sitovy
interface (coz wlan0 a ppp0 nemusi zrovna vzdy existovat), jinak nutny
restart. Dale jsem se docetl o ipsec tncfg, coz ale, zda se, zabira jen pred
startem pluta.

Chtel jsem se optat, zda nekdo podobny problem uz neresil ci nevyresil, zatim
to vypada tak, ze se bude muset udelat nejaky skript, ktery zmeni radek v
interfaces a restartne pluta. Dalsi problem je s ppp0, kde pouzivam
interfaces=%defaultroute. Pak ale nemuzu pouzit dalsi interface (wlan0). Chci
samozrejme, aby mi bezel ipsec na ppp0 i na wlan0, napriklad budu pripojen k
inetu, pobezi ipsec, zastrcim wifi-kartu a chtel bych samozrejme nejlepe za
chodu vsecho rozbehnout ipsec i na wlan0 (nebo obracene - budu pripojen pres
wlan0 a budu chtit pridat i ppp0).

Momentalne to delam vsechno rucne, coz je dost nepohodlne. Hlavne mi neni
jasne co s tim ppp0, protoze neumim napsat interfaces=%defaultroute
"ipsec1=wlan0" ci neco podobneho, ?

--
Zdraví
Petr Vejsada