distribuce VYRIESENE

Antala Mario Mario.Antala na siemens.com
Pondělí Říjen 20 12:53:12 CEST 2003

zdravim ;-)

> OpenBSD a FreeBSD (narozdil od Red Hat nebo SuSE) nejsou Linuxovou
> distribuci!

pracoval som s freeBSD a nebadat rozdiel (okrem par malickosti) ;-)
ake su to teda distra? (to nie je ironia, som laik:)

> At zvolite jakkoliv, tak jako tak budete muset pravidelne
> aktualizovat.

s tym som uzrozumeny ;-)

>Nemyslim si, ze by mezi mainstreamovymi distribucemi
> Linuxu byl nejaky hmatatelny rozdil v bezpecnosti - pouzivaji zhruba
> stejny software a bugfixy jsou k dispozici zhruba se stejnym
> zpozdenim.

toto by som si nedovolil tvrdit. osobne to beriem ako urazku openBSD a free
BSD.
myslim, ze tieto dve distra maju pekny naskok pred ostatnymi.

> Mimochodem, vy hodlate ten notebook pouzivat jako server?
> Budou na nem zvenku dostupne nejake sluzby?

ciastocne.

> Muzete nam prozradit, co konkretne se vam na Mandrake Linux pripada
> nedostatecne co se tyce "security"?

myslite, ze sa vam podari mat z MDK "bezpecny" server bez pouzitia
firewallu?
pri open/free BSD je to celkom mozne. (nielen muoj nazor, je to overene
praxou.
pls no flame, nebudem reagovat)

> Ja bych vam na ten notebook doporucil posledni verzi Mandrake 9.2
> Linux (kdyz uz mate zkusenosti s Mandrake 8.2),

skusal som 9.0 aj 9.1 a na 9.2 ma presla chut. mam dojem, ze to s nim ide
dole vodou.
sice najaktualnejsie balicky, velka hw podpora (skutocne najvhodnejsi pre
desktop), ale
8.2 bola u mna najstabilnejsia a hlavne mi chodilo to co som potreboval. v
tych dalsich verziach bolo vzdy nieco rozhadzane (zvuk, automount, apm atd.)
co mi dost pripominalo windoz.
privital by som menej frekventovanejsie releasy ale prepracovanejsie
(stabilnejsie). s 9.1 sommal problemy uz pri instalacii :-(

>vypnout vsechny
> sluzby, zkontrolovat jestli jsou vsechny zvenci dostupne porty
> uzavrene, toto nastaveni podporit firewallem, pravidelne stahovat
> opravene baliky z updates (nastroj rpmdrake) a dodrzovat zakladni
> "hygienicke" predpisy pri pouzivani software atp.

to je to o com som pisal. nechcem firewall (zerie to az 60% kapacity a to
nie je len muoj nazor - vid CISCO).
a nechcem sa v tom rypat niekolko tyzdnov pokial si budem ako-tak isty
bezpecnostou.
pri freeBSD stacila takmer zakladna instalacia a bol som si na 99% isty (a
prevadzka to ukazala), ze comp je v pohode (aj bez firewallu)

> (Ja osobne Mandrake na desktopu pouzivam a jsem s nim vcelku spokojen)

ja v podstate doteraz tiez. ale bez siete.

takze zaver: VDAKA ZA REAKCIE A ZA LINK http://www.distrowatch.com/stats.php
. TO MI V PODSTATE STACILO, ABY SOM SA MOMNENTALNE TAKMER ROZHODOL PRE SUSE
(SUTAZILI ESTE REDHAT, FREEBSD, MANDRAKE9.X).

DUOVODY:
1. USER FFIENDLY - TAKMER AKO MANDRAKE. ==> VHODNY NA DESKTOP
2. BEZPECNOST - NEZAOSTAVA DALEKO ZA FREEBSD. SLUSNE RECENZIE A REAKCIE
USEROV
3. ZURNALOVACIE FS - TU PREHRAL REDHAT

ale este uvazujem ( a ziskavam info ) o NetBSD

 vdaka.

 goro