root na SW RAID1

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Říjen 21 11:22:39 CEST 2003

> odlisne, original
> mu treba k tomu
>
> Tome zajima, muzete k tomu napsat vic?

neviem co viac by ste chceli vediet ;o)
standardne RH lilo (8.0) vyzera nejak takto:

prompt
timeout=50
default=2.4.20-20.8
boot=/dev/md0
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
linear

image=/boot/vmlinuz-2.4.20-20.8
        label=2.4.20-20.8
        initrd=/boot/initrd-2.4.20-20.8.img
        read-only
        root=/dev/md0

na jednom stroji som potreboval konzolu na seriovom porte a na redhatovom
lile nechodila dobre (max 9600bps), tak som stiahol nove lilo z webu. na raide sa
mu zjadne nepacilo, musel som tam dobastlit toto:

raid-extra-boot=/dev/hda,/dev/hdc

a tiez
serial=0,38400n8
ale to nie je pre raid podstatne.

redhatove lilo zapisuje bootsector do /dev/mdX, original lilo zapisuje bootsector
do kazdej particie z raid-extra-boot zvlast.

btw, patchovanie lila je v distribuciach obzvlast popularne. kym RH lilo ide
na seriovej konzole max 9600, nove original lilo chodi do 38400, a lilo z debianu
zvladalo v pohode 115200 este skor nez spravili 38400 do originalneho... ech :o/
niekedy mi komunita pripada byt trochu priblbla, ked uz to niekto patchol na
115200, tak preco sa to nedostalo do oficialnej verzie a ostalo len v debiane?
kto sa ma v tom gulasi potom vyznat. clovek si sosne tu istu verziu softu zo
stranky autora, v rpm, v deb, a vzdy dostane nieco ine. ale to uz sa povodneho
subjectu vlastne netyka.

pixall