Instalace linuxu na Compaq ML330 G3

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Říjen 21 16:29:45 CEST 2003

> mam problemy s ATA RAIDEM, v serveru je  ServerWorks|CSB6 RAID/IDE
> Controller.
>
> ovladace jsou pouze pro Red Hat Linux 8.0 a Red Hat
> Enterprise Linux 2.1
>
> pokousel jsem se to rozbehnout v Debianu,MDK nebo v RH 9.0,ale bez
> uspechu

na compaq stranke je popis ako to nainstalovat, ale je uplne na *censored*.
pisu ze treba instalovat linux (RH) a potom na to dat rpm, ale to je imho
z principu blbost. riesil som to pred casom s hp centralou, odkazali ma
naspat na howto na ich webe, ja som im poslal naspat popis ako sa to zmrvi,
a aj link na forum na ich webe kde na to nadavaju dalsi ludia ze sa to neda
podla navodu rozchodit - a uz sa viac neozvali. tymto velmi "chvalim" pristup
compaq supportu k problemu firmy, ktora predava tisice compaq strojov, a
genialnu dokumentaciu, z ktorej zjavne nevedia vyjst IT experti vo viacerych
firmach. trikrat fuj. nekupujte to.

nakoniec mi asi po dvojdnovych konzultaciach poradil fungujuce riesenie pan
zo slovenskeho hp - treba vytvorit driverovu disketu podla stranky vyrobcu
chipsetu, nabootovat inastalacku linuxu, dat "linux dd", natiahne sa driver,
pole sa objavi ako /dev/sda a ide to. uspesne overene s rh8. ked treba, mozem
skusit pohladat url v starej poste, alebo vam poslem image diskety.

mimochodom, na ML310 to ide takto zinstalovat v pohode, na ML330 G2 sa nam to
nepodarilo rozbehat ani po dlhsom labovani. po natiahnuti driveru prestal stroj
vidiet druhy IDE radic na ktorom visi cd-rom, a nedalo sa pokracovat v instalacii.
drzim palce, aby ste pri G3 nenarazili na podobny problem, my sme to nerozbehali
ani s redhatom, ani so suse, ani s freebsd.

celkovo su imho compaq servre na linux otrasna platforma, mam s tym ovela viac
problemov ako s hociktorym neznackovym hardwarom. minuly tyzden som riesil ML310,
ktory sa dokola restartoval v intervale cca 1,5 az 2 hodiny, bez shutdownu, tvrdy
reset, checkovanie diskov. az reinstalacia compaq utilit na najnovsiu verziu
poukazala ze to restartuje ASR (automatic system recovery, teda to co sa vsade
inde vola watchdog). a az po disablovani ASR sa namiesto restartu vypisalo na
konzolu, vypisalo, ze je chybny disk v poli. na toto su megabajtove compaq utility,
aby pri chybe disku dokola restartovali server? toto niekto povazuje za kvalitnu
serverovu platformu?? spomedzi compaq strojov som zatial nemal ziadny specificky
problem jedine s desktopmi, cierne Evo ktore sa predava aj s predinstalovanym
mandrake je dost v pohode. ale to zas nie je server, ze.

prepacte dlhsi mail, len chcem varovat prypadnych zaujemcov o kupu tychto
znackovych bullshitov, nech sa radsej poobzeraju po kvalitnych intel serverovych
doskach a poskladaju si zelezo podla vlastnej chuti.

pixall