filesystems (was:live distribuce...)

Aben Siatris aben na webcom.sk
Úterý Říjen 21 17:24:22 CEST 2003

> AS/400 od IBM to ma uz drahnou dobu. A netyka se to jen FS, ale celeho
> OS.
to skutocne potesi. a nieco opensource? Mrkva robi dost tajnosti so svojim
Longhornom, myslim ze v case ked ho uvedie ziska dost naskok a linux
bude mat co dohanat. preto ma zaujimalo ci i v GNU komunite niekto
mysli/pracuje na takomto "enterprise" filesysteme.

> Kazdy FS je svym zpusobem databaze.
to je myslim docela samozrejmost. hladat totizto jeden file prachadzanim
celej tabulky filesov by bol riadny smrtak :)))
> Nicmene dulezita je spise
> implementace, nez to, jak se tomu rika. Takze problem fragmentace u NTFS
> je naprosto tragicky a nepomuze ani svecena voda (ono NTFS vzdy byla
> spise databaze, nez FS ve smyslu, jak o tom uvazujeme).
to je pravda :) videl som ako vyzera fragmentovany disk s NTFS a je to
dost hroza. ale ma to jednu vyhodu. na prvy pohlad sa zda ze kazdy novy
file zaklada pociatocny fragment na nahodnom mieste na disku. avsak kedze
je tento fragment umiestneny na volne miesto, vytvara tak volne miesto
pre dalsi fragment potencionalne zvacsujuceho sa suboru, alebo suboru
prave ukladaneho. tak je samotne fragmentacia filesu minimalna.
avsak prechadzanie pomedzi viacerymi filesmi je dost tragicke :))

> Jeste jinak - EXT3 je sice primitivni (a nezvlada desetitisice souboru v
> adresari), ale velmi robusni a lze se na nej spolehnout (protoze jeho
> jadro pochazi z EXT2 a uz veky se tam nic nezmenilo). Naopak ReiserFS je
> mozna genialni, ale kazdou chvili meni binarni strukturu a nikdy
> nedotahnou nic do konce
v poslednej dobe sa skor spolieham na reiserFS :))
ext3 mi viackrat odpalilo dolezite filesy po pade systemu (moja vina, moja
vina...), ale reiserFS zatial prezil vsetko :)
medzitym som skusal XFS, ale mal u mna nejake problemy s volnym miestom
na particii, po zmazani velkych filesov volne miesto neuvolnil, takze
neviem... moc mu neverim - len moj subjektivny dojem.

> (bud je na draka fsck nebo nechodi quota nebo
> neni patch na quotu pro aktualni jadro nebo neexistuje konverzni nastroj
> atd).

> Takze tudy cesta take jiste nevede, ze ano. Nicmene tudy vedou
> marketingove zvasty (a v zavesu ideologicky zatizene nazory
> (polo)slepych zastancu). A to jsme zase (nejen) u WinFS :-)
vyber vhodneho filesystemu je asi vyber vhodnej distribucie alebo
manzelky, ze ano? :))

--
:
:. stay cool