root na SW RAID1

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Říjen 22 10:14:59 CEST 2003

> Odesílatel: Milan Kocián <milon na wq.cz>
>
> Jen pro upozorneni. Pokud pouzivate xfs fs na boot raidu, je lepsi
> pouzit grub. Stalo se mi,ze LILO prepsalo zacatek raid device, kde ma
> xfs nejaka data. Pak to samozrejme nejde pripojit a musi se to opravit.

To je sice pravda, ale nevidim nejaky velky rozdil mezi lilem a grubem.
Navic 1st stage lilo/grub se vetsinou dava do mbr a do prvnich 512B nejake
partition jen v pripade, ze ho o to explicitne pozadate a tedy k tomu mate
nejaky duvod (v pripade XFS je to pekna blblost).

V novejsich verzich uz lilo disponuje jakousi inteligenci, odmitne se
zapsat na partition, na ktere si mysli, ze se nachazi XFS (ci jiny
filesystem, o kterem je znamo, ze vyuziva prvnich 512B).

-- Honza Houstek