journal(ing) (ne)funguje = mozne ohrozenie dat?

Peter N. Vargo (LTS) konfery na lentus.sk
Středa Říjen 22 10:17:35 CEST 2003

Zdravim

Minule som si vsimol, ze na jednom z proxy nemam file /.journal.
Pomyslel som si, ze ked bude volno, nezaskodi preformatnut a zmenit na ext3.
(ono sa to da aj cez tune2fs, ale ja som formatol)
Pri tejto operacii som si vsak vsimol na rel. dolezitom (inom) stroji, ze
.journal je z 3.marca! (date je OK).

#cat /proc/mounts ukazuje na oboch HDD (vs. particiach) ext3
V pripade cp 250MB file, ak som cca v polovicke resetol stroj, tak recovery
prebehol bez problemov
za dobu cca 1-3 sec.

Cize podla reportu aj podla vypisov je spravanie ext3 OK.

Zaujima ma vsak, ako to je so zurnalovanim.
Ak to nie je do suboru .journal, tak kde/kam  zurnaluje/zapisuje?
(ved to predsa musi (?) byt na tej istej partisne!)

Ako to, ze na proxaci nemam .journal?
(vsade inde, kde je ext3, tak ho mam)

Dik
PS: Ak mam niekde chybu, resp. z vyssie uvedeneho vyplyva,
ze zurnalovanie nefunguje al. funguje zle (este horsie), tak prosim
o UPOZORNENIE.

Peter V.