journal(ing) (ne)funguje = mozne ohrozenie dat?

Středa Říjen 22 12:23:24 CEST 2003

On Wed, 22 Oct 2003, Peter N. Vargo (LTS) wrote:

> Minule som si vsimol, ze na jednom z proxy nemam file /.journal.

Podle mne ani existovat nemusi. Dulezity je inode napsany v superbloku
(viz dumpe2fs resp. stats v debugfs). Prislusny soubor pak principialne
nemusi byt nikde nalinkovany.

> Pri tejto operacii som si vsak vsimol na rel. dolezitom (inom) stroji, ze
> .journal je z 3.marca! (date je OK).

Afaik se na zurnalovem souboru casove udaje neaktualizuji. Coz je celkem
pochopitelne, protoze by disk pak pulku sveho casu stravil tim, ze by
prepisoval udaje na zurnalovem inodu.