journal(ing) (ne)funguje = mozne ohrozenie dat?

Peter N. Vargo (LTS) konfery na lentus.sk
Středa Říjen 22 13:53:14 CEST 2003

> Presne tak. Normalne ani neni, vytvari se jen pokud byl ext2 zkonvertovan
> na ext3 bez umountu. Pri vytvoreni noveho fs nebo konverzi na
> nemountovanem filesystemu se zurnal nikam nelinkuje. Navic dostatecne nove
> e2fsck ten inode skryje (takze by .journal mel zmizet minimalne po
> rebootu).
ano je to tak, podla zaznamov vsetky masiny boli "zmene", ziadna
ext3 nemala "od nova"
(az na ten "zly" proxac)

> IMHO veci jako diskovy zurnal by nemely byt pristupne jako soubor na
> zurnalovanem disku. Pokud vubec do zurnalu ma byt videt, tak bych ho cekal
> spis nekde v  /proc/fs/ext3.
je mozne, ze vlastne ten .journal tam ostal "len tak"

a ako pisete, ze "po novom" by aj zmizol

Peter