journal(ing) (ne)funguje = mozne ohrozenie dat?

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Říjen 22 12:50:53 CEST 2003

On Wed, 22 Oct 2003, Pavel Kankovsky wrote:

> Podle mne ani existovat nemusi. Dulezity je inode napsany v superbloku
> (viz dumpe2fs resp. stats v debugfs). Prislusny soubor pak principialne
> nemusi byt nikde nalinkovany.

Presne tak. Normalne ani neni, vytvari se jen pokud byl ext2 zkonvertovan
na ext3 bez umountu. Pri vytvoreni noveho fs nebo konverzi na
nemountovanem filesystemu se zurnal nikam nelinkuje. Navic dostatecne nove
e2fsck ten inode skryje (takze by .journal mel zmizet minimalne po
rebootu).

IMHO veci jako diskovy zurnal by nemely byt pristupne jako soubor na
zurnalovanem disku. Pokud vubec do zurnalu ma byt videt, tak bych ho cekal
spis nekde v  /proc/fs/ext3.

-- Honza Houstek