Sdilene kontakty

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pátek Říjen 24 20:54:26 CEST 2003

Dne Fri, Oct 24, 2003 at 08:36:23PM +0200, Petr Matejcek napsal:

> zda se ze mate prehled o obou produktech mohl byste ve zkratce shrnout
> jake ma ktery produkt nevyhody ?

Nemam v tom zas az takovy prehled, na OGo je expert Dan Bar, komunikoval
jsem s nim, ze bysme se nejak pustili do lokalizace, ale nejak ted nemam moc
casu.

Obecne bych rekl, ze OGo je kompaktni uceleny projekt, ve kterem je tezke se
vyznat. Jeho zprovozneni mi zabralo dost casu i kdyz dnes uz by to melo byt
lepsi, protoze autori snad jiz odstranili vsechna mista, kde zverejnena cast
volala funkce z casti nezverejneni a tak to cele padalo. OGo ma hluboce
zakorenene problemy s podporou jinych kodovani nez ISO-8859-15.

Kolab server je proti OGo hrozne mlady, final vysel asi pred tremi mesici.
Nicmene vetsinu veci resi pouzitim rock stable komponent a jen je slepuje
dohromady a dava jim spolecnou tvar. Treba rozbehnuti LDAPu je pro novacka
na par dni prace, ale oni uz maji vsechny konfiguraky a sablony pripravene,
takze se daji pouzit tak jak jsou, jen se prepise jmeno firmy. Postu
dorucuje postfix, takze by mela chodit dobre, o web se stara apache. OGo ma
vsechno vlastni v jednom baliku, spoluprace s apachem vypada tak, ze do nej
narvou modul, ktery zpusobi apachi boleni bricha a navic je zbytecny,
protoze jeden z clenu konference po vysvetleni co ze modul dela to same
vyresil pres mod_rewrite a mod_proxy bez zasahu do kodu apache na peti
radcich konfiguraku.

Kolab ma nativniho KDE klienta (a pokud vim nema klienta pro windows).
Moznosti tohoto klienta (v zasade pluginy do kmailu) dosahuji na uroven
kombinace outlook a exchange, ale v mnohem prijatelnejsim prostredi a s
radove dokonalejsi podorou mailovani.

Kolab by mel komunikovat s mozillou, ale to jsem nezkousel.

Nicmene oba projekty mam pouze instalovane na mem pocitaci, zadne uzivatele
jsem do toho nedaval, takze netusim jak se to chova ve skutecne zatezi.

zdravim
dan