Sdilene kontakty

Dan Bar Daniel.Bar na seznam.cz
Sobota Říjen 25 13:56:04 CEST 2003

Dan Ohnesorg napsal(a):

> Nemam v tom zas az takovy prehled, na OGo je expert Dan Bar, komunikoval
> jsem s nim, ze bysme se nejak pustili do lokalizace, ale nejak ted nemam moc
> casu.
>
> Obecne bych rekl, ze OGo je kompaktni uceleny projekt, ve kterem je tezke se
> vyznat.

Souhlas, je to velice propracovany SW (komercni verze se prodava za
nejakych 9000 Euro a neco navrch). Jelikoz aspiruje na "Exchange
replacement", pak se neni co divit. Nicmene nejde o nejakou umyslnou
slozitost (nepromyslenost). Je to proste velice komplexni SW, takze jeho
zvladnuti da truchu prace. Nepridava tomu i "jisty" nedostatek
dokumentace. Nicmene, jaklmile se to naucite, mnohonasobne se vam to vrati.

Takove veci jako propojeni ucetnictvim (nebo jinou firemni databazi)
nemusi byt vec nejakeho bastleni. Staci pouzit XML-RPC daemona.

> Jeho zprovozneni mi zabralo dost casu i kdyz dnes uz by to melo byt
> lepsi, protoze autori snad jiz odstranili vsechna mista, kde zverejnena cast
> volala funkce z casti nezverejneni a tak to cele padalo.

Kdyz jsem to instaloval z Debianich balicku, pak je to v podstate velice
jednoducha vec (howto). Pak jen nastavite databazi (PostgreSQL) a muzete
pracovat.

OGo ma hluboce
> zakorenene problemy s podporou jinych kodovani nez ISO-8859-15.

Vytvoreni podpory Unicode (a tedy i cestiny) pro OGo je v planu, ale
zatim se zda, ze se tomu nikdo intenzivne nevenuje. Jako zakladni
knihovnu pouzivaji libFoundation. Takze by bylo bud treba upravit tuto
knihovnu pro praci s unicode, a nebo OGo samotne prevest na jinou
knihovnu (GNUStep). Nicmene zdaleka nejsme sami kdo ma zajem o fungovani
unicode, takze se do toho snad nekdo pusti.

> Kolab server je proti OGo hrozne mlady, final vysel asi pred tremi mesici.
> Nicmene vetsinu veci resi pouzitim rock stable komponent a jen je slepuje
> dohromady a dava jim spolecnou tvar. Treba rozbehnuti LDAPu je pro novacka
> na par dni prace, ale oni uz maji vsechny konfiguraky a sablony pripravene,
> takze se daji pouzit tak jak jsou, jen se prepise jmeno firmy.

Pokud to toho pujdete, pak si overte (ma-li to pro vas vyznam), jestli
je jejich sablona pro LDAP jak pro Outlook, tak i Mozillu/ Netscape. Pro
vyznamove stejna pole pouzivaji jine nazvy.

> Postu dorucuje postfix, takze by mela chodit dobre, o web se stara apache. OGo ma
> vsechno vlastni v jednom baliku, spoluprace s apachem vypada tak, ze do nej
> narvou modul, ktery zpusobi apachi boleni bricha a navic je zbytecny,
> protoze jeden z clenu konference po vysvetleni co ze modul dela to same
> vyresil pres mod_rewrite a mod_proxy bez zasahu do kodu apache na peti
> radcich konfiguraku.

OGo stejne jako Kolab nema vlastni mail server, Takze Postfix a nejaky
IMAP server (doporucuji Courier) si musite pridat sam. OGo ma v sobe
webmail, ktery je v urcitem smyslu provazany s ostatnimi komponentami
(pripojeni mailu k vytvorenemu projektu).

> Kolab ma nativniho KDE klienta (a pokud vim nema klienta pro windows).
> Moznosti tohoto klienta (v zasade pluginy do kmailu) dosahuji na uroven
> kombinace outlook a exchange, ale v mnohem prijatelnejsim prostredi a s
> radove dokonalejsi podorou mailovani.

Autori OGo v podstate doporucuji pouzivat OGo webinterface, nebot jeho
moznosti jsou mnohem vice propracovane/ flexibilni nez Outlook way. Na
OGo website jsou screnshots, takze se muzete podivat jak Zidelook vypada.

> Kolab by mel komunikovat s mozillou, ale to jsem nezkousel.
K OGo kalendarum je mozno pristupovat z aplikaci s podporou iCal
protokolu (Mozilla Callendar napriklad), nicmene v dobe kdy jsem se o to
zajimal nebyla implementovana funkce pro zapis. Mozna uz je to pridano.

> Nicmene oba projekty mam pouze instalovane na mem pocitaci, zadne uzivatele
> jsem do toho nedaval, takze netusim jak se to chova ve skutecne zatezi.

OGo ma rference na instalace s nekolika sty (tisici ??) uzivateli, takze
myslim ze lze mluvit o SW vhodnem i do velmi narocnych provozu.

> zdravim
> dan

Dan