ISO na USB disk

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Sobota Říjen 25 20:14:13 CEST 2003

On Sat, 25 Oct 2003, BOBO wrote:

> Dobry den.
>
> Tusim, ze to bude hodne blaznivy napad. Objevil jsem minidistribuci
> GeeXboX, ISO ma cca. 5MB. Lze ISO nejakym zpusobem implantovat na USB
> flash disk? Pocitace na kterych to chci spoustet podporuji boot z USB.
> Lze nejakym zpusobem prevest ISO pro CD na USB disk aby to bylo
> bootovatelne a funkcni? Dekuji za info.

No urcite je mozne na USB disku udelat iso filesystem. Bootovani s CD je
ale trochu prasarna - CD obsahuje image diskety pri bootu je tato
emulovana biosem jako skutecna disketa, na ni je tedy nejaky bootsector,
zavadec apod.

Pokud trvate na tom iso filesystemu, tak bych zkusil na tom disku udelat
partitions (jednu velkou akorat na ten ISO a ostatni k prilezitostnemu RW
pouziti) a zavadeni bych vyresil klasicky pomoci lila v MBR. Pokud na tom
ISO neni ani lilo, ani kernel (je pouze v tom image diskety), tak bych si
ve zbyvajicim miste na tom disku udelal /boot, kde bych tyto veci nechal.

Zaver: samotne zkopirovani ISO na disk (aby bylo mountovatelne) resi
trivialni dd if=file.iso of=/dev/sdX, zajistit bootovatelnost ale da vic
prace.

-- Honza Houstek