Debian, fonty a gVim

Debian User reddragon na lanelec.spk.cz
Pondělí Říjen 27 21:03:07 CET 2003

Mam nasledujici problem a uz jsem z nej docela zoufaly. Jedu na Debian
unstable a po nedavnem upgradu editoru Vim na verzi 6.2 mi prestalo
fungovat nastaveni fontu pro gVim. Doposud jsem pouzival zapis ve tvaru
set guifont=-misc-fixed-medium-r-normal-*-*-140-*-*-c-*-iso8859-2.

Bohuzel to vsak uz ted nefunguje. GVim se otevre s podivne roztazenym
drobnejsim fontem, ktery zustava pri vsech pokusech o zmenu v
konfiguracnim souboru stale stejny. Kdyz volbu set guifont vyhodim
uplne, font uz sice neni "roztahany", ale velice drobny, na praci
nepouzitelny.

Zajimave je, ze fonty lze v pohode menit pres menu. Kdyz si ale necham
vypsat nastaveni pres set guifont? a zapisu udaj do konfiguraku, jsem
tam, kde jsem byl - editor se spusti s tim roztazenym fontem.

Na netu jsem sice objevil novy zpusob zapisu volby set guifont (neco
jako set guifont=Andale_Mono:h12), ale ani to nepomaha.

Mam takove podezreni, ze by to nejak mohlo souviset s defaultnim fontem
uzivanym vsemi gtk2 aplikacemi. Bohuzel jsem ale nikde nenasel, kde se
da vlastne tento font zmenit. Nastveni v lokalnim .gtkrc-2.0 resi totiz
problem jen castecne. GVim zrejme bere nastaveni odnekud jinud. Ostatne
neni sam, napr. gdm pouziva ten mrnavy font taky.

Pokud by nekdo mel nejaky napad, dejte mi prosim vedet. Mimochodem
nepomaha ani vymazani vsech konfiguraci, zkousel jsem to na nove
vytvorenem ucte, vysledek je totozny.

						Vladimír Láník