Kde sehnat suse 9.0?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Říjen 28 12:04:39 CET 2003

On Mon, Oct 27, 2003 at 10:35:48PM +0100, Milan Kerslager wrote:

> U SUSE nevidite nic a FTP distribuci dostanete az po takove dobe, ze ji
> vlastne uz nepotrebujete (protoze v te dobe uvolnene zdrojaky nejsou
> stare N mesicu, ale N+X, kde X je doba zamrznuti + vyvoj).
>
> Kdyby se vsichni chovali jako SUSE, budeme mit hromadu tajnustkaru,
> kteri cosi kuti na svem pisecku a snazi se udelat zisk tim, ze se o nic
> nepodeli (a nebo tak, aby to bylo k nicemu). Vysledkem by byl vyvoj,
> ktery nikam nevede, protoze tito tajnustkari principielne nemohou
> zvladnout tolik, jako ti, kteri navzajem on-line spolupracuji.

Já jsem tedy až dosud vůbec neměl pocit, že by jádra z distribucí byla (a měla
být) na špičce vývoje. Naopak, už jsem se několikrát setkal s tím, že jádro
z distribuce neobsahovalo ani věci, které už v době vyjití byly už měsíc ve
vanila řadě (a několik měsíců v "-ac"). Z tohoto důvodu jsem např. dodnes nucen
na svém počítači používat SuSE 8.2 s vanilla 2.4.22 jádrem. Ale nevidím na tom
nic špatného, to je prostě daň za to, že je jádro z distribuce více odladěné
a odzkoušené se zbytkem distribuce. Když budu chtít "bleeding edge", stáhnu
si 2.5.* resp. 2.6.0-test*, nebudu to hledat v distribuci.

> Ja nepotrebuju ResiserFS od SUSE, ktery sice "funguje", ale neni k
> dispozici quota, poradne fsck ani konverzni nastroje na neustale se
> menici binarni strukturu na disku. Nepotrebuji ani ACL v jadre, ktere se
> seka, ale protoze "je to hlavne vydane", tak se s tim po roky neudela
> vubec nic.

Tady už vám přestávám rozumět úplně. Pokud chcete zdrojáky SuSE jádra (jak
tvrdíte v předchozích příspěvcích), požádejte o ně SuSE CR nebo SuSE Linux AG,
ne tento diskusní list. Pokud o ně nestojíte, nechápu, k čemu je ta exhibice.
Leda že bych měl pravdu, když jsem tvrdil, že jde jen o to si plivnout.

> Jeste mensi argument je "pockejte si, neni to problem", protoze pri
> vyvoji jde o cas. Kdyz za 1 nebo 3 mesice dostanu zdrojaky, muzu si jimi
> vycpat komin, protoze v te dobe bude i elementarni sber zaplat z ruznych
> konferenci mit vyssi hodnotu, nez to co mi milostive daji (uvedomte si,
> ze vyvoj probiha i bez SUSE, nicmene desitky lidi pak objevuji zbytecne
> kolo) - uvedomte si, ze v te dobe odkryji verejne to, co bude plus minus
> pul roku stare (vyvoj + zamrznuti + prodleva).

Viz výše - je tomu tak už v okamžiku vydání. A nejen u SuSE.

                                                            Michal Kubeček