sber dat ze serveru

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Úterý Říjen 28 18:41:58 CET 2003

On Tue, 28 Oct 2003, Petr's mailing list wrote:

> Dobry den vespolek,

Zdravim tez.

> mam dotaz ohledne sberu dat ze serveru. Data, jako objemy prenesenych
> dat (in, out) z jednotlivych interfacu, teplota procesoru, teplota v
> casu, atd. se daji monitorovat pomoci sensoru. Chtel jsem se zeptat,
> jake jsou moznosti sberu takovych dat ze serveru? Jednou z alternativ je
> tusim snmp. Mluvil jsem o tom s jednim kolegou a ten oznacoval snmp,
> jako ne moc bezpecne.

Jednak snmp v3 podporuje sifrovani i autentizaci. Druhak je otazka, jak
moc vadi, ze nekdo odposlechne nebo nedejboze zmeni nejaka data tekouci
pres SNMP.

Dale at pouzijete temer cokoliv, muzete to zabalit do stunnelu.

> Jelikoz se okolo snmp nepohybuji, tak o jeho bezpecnosti moc nevim.
> Jeste jsem se dozvedel, ze se daji sbirat data pomoci skriptu pres ssh,
> coz by mohlo byt bezpecnejsi. Existuji jeste nejake dalsi moznosti sberu
> potrebnych dat ze serveru?

Pres ssh to pochopitelne jde, ale pokud hodlate ta data sbirat casteji,
tak bych to navrhoval napsat tak, aby se pokazde neotevirala nova session,
pak to ma zbytecne velky overhead.

Ad dalsi moznosti ... no z bezne pouzivanych veci nic komplexnejsiho nez
SNMP asi neexistuje. Pokud se vam zda prilis slozite, muzete si napr.
napsat nejaky trivialni skript a spoustet ho pres (x)inetd.

-- Honza Houstek