MAC na IP omezeni

Středa Říjen 29 00:06:45 CET 2003

On Tue, Oct 28, 2003 at 11:05:18PM +0000, Vít Vomáčko wrote:
> Toto mi zase az moc nevyhovuje, krom toho mi to nejak uplne zasekava
> router,ale to by se asi vyresilo, kazdopadne nejlepsi by bylo pouziti cbq,
> coz ale neumim nastavit, nebo mozna trosku popis a zjednosuseni prikazu, co
> jste napsal predtim, bohuzel se v tom orientuji az prilis orientacne...
> 		Dekuji a omlouvam se za nechapavost a neschopnost

CBQ neumi omezovat MAC adresy, umi omezovat toky (z IP adres).

Tohle nasune volani chainu MAC na prvni misto chainu FORWARD a INPUT.

Tohle vytvori chain MAC, ktery provede RETURN (tj. umozni zpracovani
dalsich pravidel (v chainu IMPUT nebo FORWARD, viz vyse) pokud
komunikujici pocitac ma uvedenou IP adresu a zaroven uvedenou MAC adresu
(tj. kazdy pocitac bude mit 1 takovy radek).

Posledni 2 pravidla loguji a zahazuji zalogovany datagram (zadna uvedena
dvojice IP + MAC nevyhovela a tak neni mozne pokracovat ve zpracovani
datagramu).

Vhodnym ctenim je HOWTO: http://www.netfilter.org/

Dale si muzete o iptables najit clanky na www.root.cz, www.linuxzone.cz,
www.abclinuxu.cz nebo na www.ll.cz.