MDK 9.2 - Samba/SATA ("remote problem" :)

Honza Houstek houstek-lists na utf.mff.cuni.cz
Středa Říjen 29 09:38:04 CET 2003

On Wed, 29 Oct 2003, DukO wrote:

> zkusim se podelit o problem, jak se o nej podelil se mnou jeden kamarad.
> Do prace nakoupil novy server (dost delo, celkem zbytecne, ale to je OT)
> - SATA disky, extra video - nVidia tusim, ...).

Hmmm, nvidia graficka karta v serveru, hmmm ...

> V pohode nainstaloval MDK9.2 a nakonfiguroval dle stareho serveru.
> Zde mu jde zejmena o sambu, nebot to pouziva zejmena jako filesever
> pro win32 stanice, kde ale bezi (puvodne ?) DOSovy program urceny
> pro Novell - nejaka DB, ucto a tak, nevim.
>
>    Problem 1:
> Motto: :-)
> ...delal to proto, ze se mu server predchozi zdal pomaly (SAMBA versus
> Novell) - jel na TCP/IP a NetBIOS over TCPIP...

Obecne je samba o neco pomalejsi, nez Novell na stejnem zeleze (nijak
dramaticky). Samba 3 se oproti 2 ale hodne zlepsila a kdyz si clovek da
praci to vyladit, tak muze v nekterych situacich Novell predehnat.

> Je opravdu mozne, aby SAMBA byla tim zadrhelem (MDK 9.0)? Masina asi tezko,
> PIO4 disky, 1.5GHz, 256MB RAM.

Co znamena PIO4 disky? Psal jste, ze to je SATA, bezi na tom SATA nativne
nebo v degradovam PIO4 modu?

> Me napadlo jen nejake diskove cache pro SAMBU, ale z toho co jsem o tom
> vycetl jsem moc moudry nebyl a sam jsem to nikdy neprovozoval a ti co
> znam a ano, tak nikdy neco podobneho neresili...

Samba stejne jako cokoliv jineho bude pouzivat volnou pamet jako diskovou
cache, postara se o to kernel. Pokud na tom nebezi nejaka jina zrava
aplikace, je ve vetsine pripadu 256 MB dostacujici.

> Jak zacal na ten novy server rvat pres sit/SAMBU zalohu tech dat, tak
> mu to "zamrzlo" (spadla sit, na serveru nejely Xy ani nic jineho). Zase,
> je to 2x zprostredkovane, ale me napada spousta mist, kde by mohla byt
> chyba, jenze mi pripada hloupe jit cestou postupne rekonfigurace vseho,

Hmmm, a ptat se v konferenci bez udani jakychkoliv relevantnich udaju se
vam zda chytrejsi. Asi ano, my tady prece vsichni mame kristalove koule

Zkuste nejakym benchmarkem zatizit disky (badblocks, dbench, bonnie++,
tar xjvf linux-2.6.0-test9.tar.bz2 ...) a zjistete, jestli kernel nehlasi
nejake chyby.

Pokud ne, je to asi chyba site nebo samby. Apropo, jaka je to verze samby.

BTW proc sem ten vas kamarad nenapise sam, bez podrobnejsich informaci vam
tu tezko nekdo poradi, spis vas posle ... no vite kam.

-- Honza