Satelitni internet

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Středa Říjen 29 10:53:17 CET 2003

Dne Wed, Oct 29, 2003 at 08:14:51AM +0100, Karel Zak napsal:

>  V cem  byl problem? Ja nad tim  premyslel (ve spojeni s  GPRS) jako nad
>  jednou z  moznosti pro mista kam  nedorazilo ADSL a wifi. Celkem  se mi
>  libi ty porizovaci  naklady a to, ze  ten HW je pouzitelny  nejen na IP
>  takze cloveku  nakonec nezustane doma hromada  predrazeneho zeleza jako
>  treba u obousmerneho satelitu :-)

Akorat ze na koukani na televizi pres stejnou anetnu bude asi jeste potreba
rotator, ale nejake radio se na stejnem satelitu asi najde ;-)

Prvni problem byl v tom, ze nativne to funguje tak, ze ve windows je nejaka
proxy, ktera rozdeluje provoz. Na ni se namiri browser a ona uz neco dela.
Coz nechodi s programy, ktere neumi pouzit proxy. Nicmene prispevky o
pouziti tohohle s linuxem se o proxy nezminuji, takze na linuxu zrejme staci
jen pohrat si s routingem a zvladnout situaci, kdy komunikujete smerem ven z
jine IP nez smerem dovnitr. S tim si prikaz ip poradi.

Co jednoznacne rozhodlo bylo to, ze jsem nenasel spolehlive reseni, jak
tohle vyresit pro celou sit. Kazaa je svinstvo komunikujici po ruznych
portech, ale casto po portech celkem beznych, 80, 25, 8080. Takze nemuzu
rozhodit provoz do dvou smeru podle cisla portu. Nemuzu ho rozlozit ani
podle cilove IP adresy, protoze komunikuje kazdy s kazdym. Jedine co me
napadlo bylo vrazit do site dalsi stroj, na ktery by se stahovalo, jenze to
je zase potiz, ze 95% uzivatelu neumi pustit ve windows command, natoz se
nekam prihlasit a spustit si neco skrz ssh. Takze jsem to dal zatim k ledu.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pokrok je realizace utopii.