HTB a ping

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Říjen 30 09:27:37 CET 2003

> mam problem u jednoho routeru s HTB. Situace je takova ze za
> nim jsou schovane
> (resp. maskaradovane) 2 site (kazda na jine sitovce, linka do
> inetu je
> spolecna) - 1. potrebuje co nejmensi pingy (hraje se hlavne
> csko) a na 2.
> jsou stahovaci. HTB vse omezuje k me spokojenosti, ale at
> delam co delam tak

pozrite si http://lartc.org/wondershaper/, su tam dva skripty (pre
cbq a htb) ktore riesia presne vas problem. slusne zdokumentovane,
na pochopenie preco to tak funguje je to vyborne. je to sice povodne
myslene pre adsl userov, ale uspesne ho pouzivam na domacej garantovanej
32k linke k plnej spokojnosti.

strucne k funkcnosti, na routeri sa nastavi shaping trochu nizsie nez je
u providera, takze sa pri dosiahnuti stropu neplnia providerove buffre,
ale nase, a v nich mozeme pakety prehadzovat podle libosti, teda pingy a
ssh pustat prve, male pakety tiez, a az potom ostatny traffic. autor na
stranke uvadza takuto zmenu (na ADSL):

Before, without wondershaper, while uploading:
round-trip min/avg/max = 2041.4/2332.1/2427.6 ms

After, with wondershaper, during 220kbit/s upload:
round-trip min/avg/max = 15.7/51.8/79.9 ms

a ja to na svojej pomalej linke mozem potvrdit.