Seriovy buffer z linuxu

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Říjen 30 09:20:38 CET 2003

>     mam nasledujici problem. Potrebuju cist data z telefonni
> ustredny pres RS232
> a dostat je na Win masinu zapojenou do site, ktera je moc
> vzdalena pro RS32.
> Takze mam dve moznosti, bud pouzit nejaky prevodnik, seriovy
> buffer, atd, coz mi
> prijde moc drahe.
> Nebo k tel. ustredne hodit linux 486 zapojenou do site.

a co tak mserver? spristupni linuxovy seriovy port po tcp/ip. staci telnet
na prislusny tcp port linuxu a ste na modeme, resp. vo vasom pripade ustredni.
pre windows existuje niekolko klientov, ktore dokazu emulovat COMport oproti
TCP portu. niekedy pred rokmi som nejake videl na tusim download.com, v cene
okolo 30 dolarov, my vo firme pouziovame DialOut/EZ ktory chodi vie aj nejake
cisco features naviac a stoji tusim 199 alebo 399 dolarov. zdrojaky mserveru
maju par kilobajtov, upravit si to zvladne ktokolvek. a ak ste to chceli tahat
zo suborov zdielanych po sambe, a podhadzovat ustredni, co si urcite vyziada
nejake kodovanie, mozte to nakodovat aj s tcp portom a neutratite ani dolar za
windows klienta.

btw, http://packages.debian.org/stable/comm/mserver.html (autor sa na ten soft
vykaslal pred par rokmi, hlada sa maintainer, zatial to spravuje debian).