Placena podpora SUSE,vyplati se?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 30 17:18:49 CET 2003

Dne Thu, Oct 30, 2003 at 04:11:40PM +0100, Tomas Hubalek napsal:

> Dik za odpoved, uvidime co ostatni... ;-)

Ono je to asi take o tom na co se ptate. Pred chvili sel v konferenci dotaz
na ISDN kartu Bilion. Ta je v CR zrejme jedna jedina. Kdyz zavolate na
podporu, co mate s kartou delat, tak je temer jiste, ze jim da dost prace to
pro kartu Bilion zjistit. Kdyz budete mit Asuscoma, ktery je u nas snad
vubec nejrozsirenejsi a ve svete kazdy druhy, tak budou moct odpovedet z
hlavy, protoze to resi kazdou chvili.

HW problemy se vubec tezko suportuji. Kdyz bude problem v tom, ze nefunguje
pravidlo v iptables, tak neni problem si to skusit na strane podpory, proste
zakaznik rekne mam tuhle verzi, support se naloguje na stroj kde ma danou
verzi instalovanou a prikaz tam zada, hned vi na cem je. Oproti tomu, asi
tezko tam bude mit vsechny modely od dellu, aby si na nich spustil Xfree. To
lze cekat jen u HW, ktery certifikovali. A i tam se vyskytuji variace, kdy
teoreticky stejny stroj ma uplne jinou grafickou kartu a jinou cdrom
mechaniku (IBM e250, oba vime o kterych dvou strojich mluvime, starsi verze
maji onboard VGA kartu 100% linux kompatibilni, novejsi maji levnejsi, jejiz
podpora je ponekud horsi).

Nicmene od urcite urovne znalosti nastava vyhoda placene supportu jen tam,
kde se jedna o specifickou zalezitost dane distribuce. Tam totiz support
hned naprosto presne vi kde je chyba, nebo jak se dana vec ma udelat
spravne.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Nekdy je rozumne o krok ustoupit, aby se prodlouzil rozbeh.