Placena podpora SUSE,vyplati se?

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 30 17:49:07 CET 2003

Dne Thu, Oct 30, 2003 at 05:31:38PM +0100, Tomas Hubalek napsal:

> Cituji: "
> Zajimalo by me co s tim. Mam dojem ze tato videokarta mozna sdili pamet
> se systemem a tak jestli treba neni neco nutne nastavit pri bootovani
> nebo v BIOSu.
> "
> ale nechtelo se mi to hledat tak jsem si rikal ze kdyz je tam ta
> instalacni podpora, tak ze se s tim nebudu hledat a zkusim je...

;-)

V beznem pripade se tohle resi pres agpgart nebo jak se to presne jmenuje a
do biosu se vubec neleze. Nicmene kdyz HW na pozadavek na vyhrazeni pameti
nereaguje, tak je to holt tezky. No mohlo to nekoho trknout. klidne je mozne
ze kdybyste to poslal v dobe, kdy by tam byla odpledni smena, tak by to cetl
nekdo jiny a koplo by ho to. Jenze to jsou sama kdyby.

Nakonec at si to haji sami, ja to vidim z pozice cloveka, ktery take nejaky
support dela a vim, ze 95% dotazu umim odpovedet obratem, ale nekdy se
vyskytne neco s cim se neda pohnout i nekolik dni.

> Co specifickou zalezitosti dane distribuce myslite konkretne?

Mane me napada treba nefunkcni update v suse 8.0 v minimalni instalaci. Tam
chybi wget, ktery je k tomu potreba. Takze proste zavolate, reknete
neupdatuje mi to a je hned jasno. Nicmene v dobe jejiho vydani to vygooglit
neslo. Nebo redhatu nekdy, uz nevim presne kdy, chybela mezera mezi
parametry v nejakem tom rc.d skriptu. Byl to nejaky balicek, ktery nikdo
nepouzival a najit to byla celkem makacka. Support to samozrejme hledal jen
jednou, kdyz si na to stezoval prvni, kdyz prisel druhy, tak uz to vsichni
vedeli.

A potom je tu spousta lidi, kteri si radi zaplati za to, ze kdyz budou
potrebovat doplnit radek do /etc/aliases, tak si budou mit komu zavolat a on
jim to pismenko po pismenku nadiktuje. Proste ovladaji textovy editor, vedi,
ze prikazy zadat dokazi a je prijde levneji platit pausal nekomu, kdo jim
bude radit po telefonu, nez platit pausal nekomu, kdo je bude kazdy tyden
navstevovat a udela to sam.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.