tisk na terminalu

Vladimir Rengevic linux na grafon.sk
Čtvrtek Říjen 30 22:32:36 CET 2003

Pekny den ;o)

Jiří Urban wrote:
> Kdyz si na klientu zobrazim xdosemu okno ze serveru, tak vsechno beha v
> poho az na tisk ceskych znaku.. ..Zajimalo, jak mohu udelat, aby kdyz si
> zobrazim toto okno ze servru treba na nasi pobocce v Praze pres
> internet(ADSL), tak aby kdyz dam tisk se mi vytiskla pozadovana stranka
> na te tiskarne v Praze. A to same plati, kdyz dam tisk na pobocce v
> Plzni, aby to vylezlo v Plzni.

Pomerne jednoducho ;o)
Presne si to uz nepamatam, ale chodilo to super ;o))
V configu dosemu sa nastavia porty LPT1,LPT2,... a presmeruju
sa na spooler tlaciarne. Je to alebo pekne popisane v manovej stranke,
alebo v archive - ked som sa s tym trapil chodilo mi to na prvy pokus.
A pointa je jednoducha - tlaci sa "UNIXovym" sposobom - na nejaku
tlaciaren - tlaciaren na pobocka.cz a vylezie to kdekolvek, kde je
tlaciaren spravne nakonfigurovana.

> A další dotaz...jak mohu v XDOSEMU nastavit spravný tisk ceskych znaku.
> Na abclinuxu vysel clanek ohledne tisku, akorat to bylo pro LPRng ,ale v
> RH9 je pouzit CUPS.
> Jaky je rozdil mezi temito dvěma systemy. Nemam radeji nainstalovat
> LPRng a udelat to podle toho navodu.
> Program v dosu mi umožňuje tisk ve formatu.
> Latin2,Kamenicky,CP1250,ASCII . který z nich mam pouzit a jak mam
> docilit, aby to spravne vylezlo třeba
> zatím na HP DeskJet 690.

No toto bude tvrdsi oriesok, kedze s tlaciarni nam zmizli jumpre a
epromky... Tlaciaren treba prepnut do spravneho kodovania riadiacimi
znakmi. Idealne keby to vedela ta aplikacia z ktorej sa tlaci (nastavit
typ tlaciarne - ak to vie). V pripade ze nie, bude treba nejakym
sposobom pred tlacovy subor spooleru poslat riadiace znaky, ktore
tlaciaren spravne prepnu. Pripadne tlacit ASCII ;o)
Ale toto je ciastocna magia. Dolezite je, aby putoval tlacovy subor
na tlaciaren bez zmien. Teda textova tlac, ziadne grafika a modifikacie
"cestou".

Vlado

---
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799