tisk na terminalu

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Říjen 31 13:26:36 CET 2003

Zdravim,

On Thu, Oct 30, 2003 at 10:32:36PM +0100, Vladimir Rengevic wrote:
> Pekny den ;o)

no, cups je trosku nesikovny v oblasti filtru: zatimco
v LPRng je mozne filtry retezit a navic na kazdou frontu dat
jinou kombinaci filtru, tak pokud jsem spravne pochopil cups, tak
on se ridi necim jako "mime" souborem, podle ktereho "pozna" typ,
co se vlastne tiskne a dle toho pak tu kterou tiskovou ulohu
prozene tiskovym filtrem. Je sice pravda, ze zmineny tiskovy
filtr lze nahradit vlastnim skriptem, ale to nahrazeni pak AFAIK
plati pro cely cups, nikoliv per-frontu (pokud to jde i tak, tak
me, prosim, opravte, rad se poucim).

Obavam se, ze nejlepsi rada, kterou bych ti mohl dat, je
nainstalovat si lprng a postupovat dle clanku.

A co se tyce tech tisku:
(x)dosemu vzdy vyuziva tiskovy system na lokalni masine, na ktere
bezi (je treba udelat "odchyt" LPTx a predhodit to tiskovemu
spooleru do prislusne fronty).

Takze je moznost nastavit si LPRng tak, ze LPT1 se prehodi na
frontu tisk-praha, LPT2 na frontu tisk-plzen no a tyto fronty pak
budou zakonceny na prislusnych tiskarnach.

Dalsi moznosti je mit tech front vic, povolit v (x)dosemu
per-user konfiguracni soubor a tomu kteremu uzivateli to mapovani
LPTx -> fronta prislusne poupravit tak, aby mu to lezlo
z nejblizsi tiskarny... (takze napr. dosemu-vonasek-plzen,
dosemu-novak-praha...)

Pokud proniknes do lprng, a udelas si prislusne templaty, tak
pridat frontu s prislusnou kombinaci filtru je prace na cca 2-3
minuty vc. restartu lprng.

> Vlado

Zdravi
Honza Marek