vlastni minidistribuce

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pátek Říjen 31 12:07:17 CET 2003

> Zdravim,
  Hezky den,

> [...]
> Chtel bych zajistit co nejvetsi a nejjednodussi prenositelnot na jakekoli
> PC.
> Zjimalo by jak velky je problem vytvorit vlastni  "minidistribuci" linuxu s
> mym programem.
> Mela by byt co nejmensi a obsahovat pouze nezbytne veci(co nejjednodussi
> graficke rozhrani,moznost vyuzit pro ulozeni namerenych dat hdd se
> stavajicim fs, sit nikdy potreba nebude).
> Moje predstava je ze vlozim do mechaniky jakehokoliv pocitace moje CD a z
> nej nabootuju a vse je hotovo :-)
>
> V linuxu jsem naprosty zacatecnik a amater..
  Vytvorit vlastni distro docela neni velky problem, problem je promyslet
ho aby se dalo dobre udrzovat. Pokud jsi naprosty zacatecnik v linuxu,
tak preji mnoho stesti, kazdopadne je to ale sance necemu novemu se
priucit :)
  Mozna bych ti doporucil zacinat uplne s hole louky, teoreticky muzes
zacit na jakekoliv distribuci (debian, RH, Slackware, abecedne) podle
vlastnich preferenci ktera se ti proste bude hodit vic. Nicmene je lepsi
pokud nechces mit distro zmatene zabrajglovane a mit tam jen zakladni
nezbytne veci, pouzit treba LFS a tim zacit. Dale si vzit priklad z
embeded systemu, na grafiku pouzit treba framebuffer a jako prostredi
qtopia pres framebuffer aby tam nemusely byt Xka...
  Problem bude se zpracovanim dat, nevim co to presne ma delat ale
doufam ze jsi programator, protoze asi si prislusnou aplikaci budes
muset napsat sam.

  Jinak: pokud to ma byt nejaky slozitejsi merici system nebo realtime,
mozna by ti dobre poslouzil QNX a jeho vyvojove prostredi, pro ktere je
tento ukol jako sity na miru :-)

> Diky za odpovedi.
>
> P.B.
  Regards,
  David "Dave" Jez                Brno, CZ, Europe
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz