ACPI problem

Pátek Říjen 31 22:49:26 CET 2003

On Fri, Oct 31, 2003 at 09:06:56PM +0100, Martin Kamín ZULU wrote:

> Myslím, že celý problém je jinde a dokážu to jednoduše na dvou strojích ntb
> evo 800c a Acer TravelMate 290LCi. Na obou máme Mandrake 9.1 a na Compaqu to
> ACPI nedělá nic (jen točí větrákem) a na Aceru to dělá všechno: reguluje
> větrák, sleduje baterku a umí tím pádem spouštět události.
>
> Takže si nemyslím, že to je někde mezi programátory, MIcrosoftem nebo
> výrobci distribucí (Linuxových), ale přesně v tom, jak hodně si výrobci dají
> práci v dodržení intelovského ACPI standardu. Oprava těchto nefungujících
> věcí se pak provádí tak, že se jádru podsune opravená tabulka...

> [...]

HW, který leží na stole, nikdo neopraví (resp. nový BIOS opraví zásadní
chyby ve spolupráci s převažujícím OS a navíc MB flashuje málokdo).
Nikdo jiný, než tvůrci SW (OS) nemohou tedy zaručit funkčnost (protože
pláč nad nedodržením normy už tady byl a nevedlo to vůbec nikam). A
bezchybný HW (resp, firmware) jsem snad v životě neviděl.

Takže máslo můžeme nakydat na výrobce (a jeho kontaktu na BIOS), ale
řešení musí být (bohužel) uděláno jinde (čili náš problém je stejně
nakonec implementace v jádře + sada workaroundů pro zmrvené
implementace).

Čili komu to nefunguje, měl by udělat bugreport, aby se to pak mohlo
výrobci otlouct o hlavu. Nicméně aby to fungovalo už teď, musíte
zatlačit na SW konec (přece jenom HW compatibilita s OS znamená dost,
ale musí být alespoň elementární důvod ji vůbec mít).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz