filesystems (was:live distribuce...)

Jan Derfinak ja na mail.upjs.sk
Pátek Říjen 31 17:41:10 CET 2003

On Wed, 22 Oct 2003, Milan Koci?n wrote:

> Mam dojem ze ohledne plneho HDD se resilo vice veci. Jedna vec, mam
> dojem, bylo priserne zpomaleni. Myslim ze z toho vzesly nejake opravy.
> Vice v archivu XFS.

Neviem co mate presne na mysli, kazdopadne spomalenie pri zaplnenom disku
nastane pri kazdom FS. Je to dane fragmentaciou suborov.
Pamatam sa, ze som niekde cital, ze z dovodu zachovania rychlosti nie je
vhodne zaplnat ReiserFS na viac ako 90%.
Vyvojari XFS spravanie sa FS pri zaplneni testuju, pokial si stiahnete
testsuite, tak je to test 015.

> Take pouzivam XFS k plne spokojenosti. Nastesti mi jeste misto nedoslo
> :-). Jediny problem, ktery me s XFS potkal byl kdyz jsem mel na SW RAID5
> mel cryptoloop (aes-loop) a na nem XFS. Bezelo to dokud se to

Celkom nedavno to bolo v konferencii XFS (asi 1-2 tyzdne dozadu). Myslim, ze
vysledok bol, ze je to chyba v aes-loop (ale nie som si uplne isty,
nesledoval som ten thread pozorne). Pokial mate chut a cas doporucujem
vyskusat cryptoloop s cryptoapi v 2.6 jadre.

				jano