Rychle sdileni disku

Pondělí Září 1 23:26:34 CEST 2003

On Mon, 1 Sep 2003, Michal Krause wrote:

> - rychlost, rychlost a zase rychlost (tedy co nejmensi rezie)

Neni "rychlost" jako "rychlost". Napr. lokalni kese muze byt "zbytecna
rezie" i naprosto nepostradatelna funkce, podle toho, jaky je charakter
pristupu a jake jsou vlastnosti (sirka pasma, latence) linky mezi
zucastnenymi pocitaci.

> - neni treba zadne zamykani (pokud je nutne, resi aplikace)

Zase zalezi na okolnostech. Pokud aplikace vice spolupracuje, napr.
pouziva normalni zamykani, pak lze obvykle lepe optimalizovat provadene
operace. Kdyz napr. bude filesystem videt, ze ma program zamceny kus
souboru, pak muze ten kus prednostne nakesovat a treba zapisove operace do
nej kombinovat a posilat na server ve vetsich davkach.

> - neni treba zadne rizeni pristupu (staci obycejna unixova prava)

"Obycejna unixova prava" jsou take rizeni pristupu...

> - neni treba zadna autentizace pri pripojovani

Pokud se nebude pripojovat porad dokola, tak na tom asi tolik nesejde
(z hlediska vykonnosti).

A abych jen tak neteoretizoval: pokud chcete opravdu neco extra super
rychleho, tak vezmete oba pocitace a sdileny SCSI disk (nebo vic disku),
vsechno to dejte na jednu sbernici (nejlepe Ultra320 <g>, take muzete
zkusit Fibre Channel <g>^2) a zpristupnete disk(y) na obou pocitacich
zaroven pres GFS nebo neco podobneho.