Rychle sdileni disku

Michal Krause mkrause na iinfo.cz
Úterý Září 2 11:16:17 CEST 2003

On 01/09/2003, Pavel Kankovsky wrote:

> Zase zalezi na okolnostech. Pokud aplikace vice spolupracuje, napr.
> pouziva normalni zamykani, pak lze obvykle lepe optimalizovat
> provadene operace. Kdyz napr. bude filesystem videt, ze ma program
> zamceny kus souboru, pak muze ten kus prednostne nakesovat a treba
> zapisove operace do nej kombinovat a posilat na server ve vetsich
> davkach.

> "Obycejna unixova prava" jsou take rizeni pristupu...

> Pokud se nebude pripojovat porad dokola, tak na tom asi tolik nesejde
> (z hlediska vykonnosti).

Mozna jsem se nevyjadril uplne srozumitelne, ale vyse popsane vlastnosti
jsem neuvadel proto, ze bych je povazoval za automatickou cestu k vyssi
rychlosti, ale proste proto, ze pro me nejsou z principu dulezite. Pokud
tam budou a rychlosti neuskodi nebo dokonce pomohou (jako treba
teoreticky to zamykani casti souboru), pak je mi to samozrejme jedno.

> A abych jen tak neteoretizoval: pokud chcete opravdu neco extra super
> rychleho, tak vezmete oba pocitace a sdileny SCSI disk (nebo vic
> disku), vsechno to dejte na jednu sbernici (nejlepe Ultra320 <g>, take
> muzete zkusit Fibre Channel <g>^2) a zpristupnete disk(y) na obou
> pocitacich zaroven pres GFS nebo neco podobneho.

Priznam se, ze tohle neni zrovna muj obor, takze bych rad poprosil jeste
o nejake upresneni toho, jak je to vlastne zapojene. Zkousel jsem hledat
po webu a jestli jsem nenasel informace o necem uplne jinem, tak to
chapu tak, ze se pouziji v podstate normalni SCSI radice (ktere sice
musi splnovat jiste parametry, ale neni to zase nic moc specialniho)
a jeden disk, ktere asi zrejme musi mit dva vstupy? Nebo se pouzije
nejaka rozdvojka? A nebo je to jeste jinak?

Pokud by to bylo propojene na takhle nizke urovni, jakou ulohu tam hraje
ten GFS? Jestli jde o nejakou synchronizaci, pak tedy zrejme po normalni
siti - nebude to potom brzdou?

S pozdravem
Michal Krause
--
Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka